ایمنی و اثر بخشی لاک فلوراید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 19 آبان 1400
بازدید : 282
نویسنده : mozhgan

لاک فلوراید برای جلوگیری از پوسیدگی دندان استفاده می شود. این لاک یک راه حل مناسبی است که دندانپزشکان برای محافظت از مینای دندان کودکان توصیه می کنند. با اعمال این لاک بر روی سطح دندان ها آنها سخت تر و مقاوم تر می شوند.

نحوه استفاده از لاک فلوراید

در ابتدا ارئه دهنده خدمات بهداشتی یا دندانپزشک برای تمیز کردن و خشک کردن دندان ها از تکه ای از گاز استفاده می کند. سپس از یک برس کوچک استفاده کرده و آنرا درون محلول فلوراید فرو می کند. در این مرحله دندان ها باید تمیز و خشک باشند. از قسمت جلویی دندان تا پشت دندان و از بالا به پایین همه قسمت ها دندان باید با لاک  آغشته به فلوراید برس کشیده شوند.

بیشتربخوانید... اجزای ارتودنسی

لاک فلوراید چگونه عمل می کند؟

لاک فلوئور به شکافها و درزهای کوچک در مینای دندان ها جاری شده و دندان ها را سخت تر می کند. این عمل به دلیل جلوگیری از ایجاد پوسیدگی دندان و کاهش سرعت پیشرفت پوسیدگی قبلی انجام می شود. وارنیش فلوراید دندان را بدون روند سنتی ترمیم دندان ( سوراخ کردن ، پر کردن یا بستن دندان) ترمیم می کند. البته اگر پوسیدگی دندان و حفره آن بزرگ باشد ، لاک به تنهایی برای ترمیم آسیب دیدگی کافی نیست. در این موارد ابتدا باید پوسیدگی دندان ترمیم شود سپس از لاک استفاده شود.

موارد منع مصرف لاک فلوراید

منع مصرف تنها در مواردی توصیه می شود که احتمال دارد دارویی به فرد آسیب برساند. از این رو می توان گفت هنگامی که زخمهای قابل مشاهده در دهان وجود دارد این لاک نباید استفاده شود. همچنین زمانی که فرد به مواد موجود در لاک فلوئور حساسیت داشته باشد این لاک منع مصرف دارد.

اظهارات بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران در مورد لاک فلوئور

طی یک نظر سنجی از دندانپزشکان ، بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران  اظهار داشت که دندان های بیمارانی که در کودکی از این لاک استفاده کرده اند کمتر دچار خرابی شده است. از این رو درمان ارتودنسی توانسته است در مدت کمتری دندان های این افراد را مرتب کند.

 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر خدمات دندانپزشکی ( دندانپزشکی کودکان ، دندانپزشکی بارداری و...) می توانید به سایت دندانپزشکی ما مراجعه کنید.





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com